חרבות ברזל – היום החמישי: הקולות והראיונות במהדורה

    פנחס בן זיו No Comments on חרבות ברזל – היום החמישי: הקולות והראיונות במהדורה

    חרבות ברזל – היום החמישי למלחמה: צה"ל תקף 2,687 מטרות בעזה, צה"ל: "אנחנו מנהלים 5 זירות בו זמנית, מוכנות גבוהה בכל הגזרות". פגיעה ישירה בביה"ח ברזילי באשקלון. גנץ ונתניהו הסכימו על הקמת ממשלת חירום. 3 מחבלים חוסלו בניר עם. כל הדיווחים והקולות ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן. האזינו

    צילום: קול חי
    11:14
    02.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on אוהד טל מפתיע ומפרגן לבכיר יש עתיד: "לא בלון ריק"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום החמישי למלחמת חרבות ברזל. למעלה מ1,200 הרוגים. זירה נוספת נפתחה בגבול הצפון. 'קול חי' במשדר מלחמה מיוחד. 'המהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן בהגשה מיוחדת עם כל הדיווחים והפרשנויות. האזינו

    משה קונינסקי ראש עיריית כרמיאל: "אני קורא לכולם להישמע להנחיות. כרגע לא ידוע לנו על רחפנים שאכן חדרו לשטח".

    יצחק טסלר מפיקוד העורף: "עד להודעה חדשה, על כל תושבי חיפה וצפונה להיכנס למרחב מוגן מיידית עד להודעה חדשה, ביישובים מסויימים צריך גם לנעול את הדלתות מחשש לחדירת מחבלים. צפינו שזה יכול לקרות ונערכנו לזה. לכן קראנו לציבור להצטייד. הקפידו על הנחיות פיקוד העורף. זה סכנת חיים מוחשית – ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".

    היועמ"ש לשעבר ד"ר אביחי מנדלבליט: "לפני 30 שנה שימשתי כשופט בעזה. שפטתי במאות מקרים של רצח יהודים, היה נער שרצח יהודי וטען בפני כי הנרצח כלל אינו אדם אלא יהודי. צריך להבין מאיפה השנאה התהומית שמושרשת בקרבם. זה שהחמאס עושה פשעי מלחמה לא אומר שעלינו לנהוג כמוהו. לא ניכנס לפרטי האסטרטגיה, אבל אנחנו נילחם רק בכללי המלחמה. ברור שאם החמאס משתמש בחפים מפשע כמגן אנושי – גם הם ייפגעו. שבויי מלחמה לא שופטים. אבל הם פושעי מלחמה וצריכים לעמוד לדין כמו פושעי נירנברג. נמצה את הדין עם כולם על פי הדין הפלילי. זו בקשה מהשב"כ וזה לרעת המחבלים, לא לטובתם. התמיכה הנדירה של ביידן בישראל היא רק בגלל שאנחנו פועלים על פי חוק. בזמן הקורונה הממשלה העבירה תקנות וחוקים רבים שהיו נחוצים לשעת חירום. אנחנו בייעוץ המשפטי לא הערמנו קשיים".

    שר הרווחה יעקב מרגי: "זה לא הזמן ליחצ"נות. אבל בשביל להרגיע את הציבור הנחיתי את משרדי לפרסם מעט מהפעילות שלנו. יש שרים שלא קשורים ישירות למלחמה, אבל מסייעים ככל יכולתם. לצאת וליחצן את זה בצורה פוליטית זה מגעיל".

    שר התקשורת שלמה קרעי, תושב עוטף עזה: "יש אחדות נדירה בכל העולם שרוצים לראות חיסול סופי של החמאס. יש לנו לוחמים מצוינים והפעם נשים לזה סוף". על הדיווחים לפעולות שונות של משרד התקשורת בלחימה: "אני מחכה שנקבל אישורים למה שצריך ורק אז נגלה לציבור".

    ח"כ מתן כהנא: "אנשים אומרים לי מתחילת המלחמה שהעם חייב כעת אחדות. מדינת ישראל מעדיפה להתמקד רק בחזית אחת. אבל אני אומר בוודאות שצה"ל ערוך ומוכן לתת מכה אנושה במספר חזיתות. אני מציע לחיזבאללה לעשות סיור ברימאל ובסאג'עייה ולהחליט האם הם רוצים שביירות תיראה כך".

    פרשן העולם הערבי, צבי יחזקאלי: "כשהתאפשר למחבלי החמאס לעבור מעבר לגדר ראינו את מסע ההרג הנוראי הזה. הם לא לוחמי חופש אלא טרוריסטים. כל הסיסמאות שהם פוגעים רק בחיילים נעלמו".

    הראשל"צ, הגרש"מ עמאר שליט"א: "יש הרבה אנשים שנחשבים שומרי מצוות וע"י האינטרנט והטכנולוגיה נופלים בעבירות חמורות. ועל זה הקב"ה לא מוותר, והנה באה עלינו מכה כה קשה. יהי רצון שכולנו נזכה ל'ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון'. אני יכול להרגיע את כל הנשים שבעליהן נעדר; מכל המלחמות בישראל לא נותרה עגונה אחת. את כולן התרנו בסוף".

    ח"כ צביקה פוגל: "אמרתי כל הזמן שאם אנחנו לא נילחם בחמאס, החמאס יילחם בנו. התאוששנו מהמכה הקשה ונכנסנו למערכה עד הסוף. אין חמאס יותר. חייבים לחוקק מיידית עונש מוות למחבלים ולהפסיק לתת להם טיפול רפואי בבתי החולים".

    דו"צ לשעבר אבי בניהו: "סיפרה לי רופאה שיצאה ממתקני הגופות בשורה, מזועזעת לחלוטין, מה שקורה שם זה זוועה. לחשוב שמחבל יקבל טיפול רפואי בבית חולים זה הזוי. שיקימו להם בית חולים שדה עם אלונקות בדרום המופגז. אבל, יש תור ארוך של שרים, ח"כים, עיתונאים ואנשי ציבור שצריכים לבקש סליחה מביידן לאחר הנאום התמיכה ההיסטורי שלו ולצד כל הסיוע האדיר".

    יקי דיין, יועץ מדיני בשגרירות ישראל בארה"ב: "אני מכיר טוב מאוד את ארה"ב, ומעולם לא היה כזה נאום של נשיא אמריקני. ביידן מבין שהמערכה בישראל היא מערכה עולמית, כוללת את רוסיה, וסין, ואיראן, והוא חייב להתייצב בצד הנכון".

    איש קול חי, הרב נחמיה רוטנברג מרבני אוסטריה: "מתפללים ומקווים שלא יהיה אסון נוסף, השלטונות עושים מאמצים רבים למנוע פיגועים ומהומות נגד היהודים. מצד שני, התקשרו אליי היום אנשים מאוד רחוקים שרוצים לקנות אוכל לחיילים ושאלו איפה קונים אוכל כשר".

    נחי כ"ץ מנכל איגוד לדיור למבוגרים: "אנחנו סובלים ממצוקה קריטית של מטפלים סיעודיים. זו עבודה לא פשוטה ואני קורא למדינה להפנות משאבים לתחום החשוב הזה. פונו הרבה מבוגרים מאזורי הלחימה וזה דורש מאיתנו הרבה מאמצים. אם לא נקבל עזה, נקרוס".

    גיורא זלץ ראש מועצה איזורית גליל עליון: "מה שלמדנו באירוע הקשה זה לא לזלזל בצד השני. לכן מיד כשקיבלנו התרעה חששנו מאוד. אני שמח שהדיווח היה שגוי. אנחנו ערוכים טוב מאוד, חלק גדול מהתושבים התחיל להתפנות מהאיזור שלנו שהוא מאוד מאתגר. ניתן את כל הגב ללחימה כי אנחנו מבינים שזה אחת ולתמיד"



    0 תגובות